Sån stark vision

Vill bara sätta mig ner med en världskarta, rita ut resvägen och sen boka enkelbiljetten. Förhoppningsvis börjar resandet i november (beror på vädret här) och innan dess ska jag jobba massa för utöka budgeten till max eftersom jag ändå har tid för det. Visionen är att först backpacka i Sydost Asien där alternativen är många exempelvis Thailand, Bali, Malaysia, Vietnam, Indonesien, Kambodja & Filippinerna. Resa fritt någon månad där för att upptäcka allt som erbjuds innan jag skulle vilja bosätta mig en längre tid i Australien. Är inriktad på Melbourne där det är möjligt att få ett strukturerat & vardagligt liv med jobb, gym, lägenhet, nya umgängen osv. Vill känna att jag påbörjat ett nytt liv som jag trivas med till 100%. Även en måndag ska vara bra liksom! Är verkligen jätteexalterad samtidigt som allt är väldigt skrämmande då jag vill det så himla mycket att jag vet att visionerna faktiskt kan bli planer och utfärdade.

Dock känner jag helst att jag vill backpacka med någon då det kan vara lite lurigt. Har gått med i en backpackerapp så får se om det kan vara något att ha men vill verkligen hitta min resesoulmate!! En som är lika spontan som jag som kan gå med på att åka trots man aldrig träffats. Eller en som kan ta resandet som det kommer och finna sig i diverse olika situationer som kan hända. 

Främst vill jag bara komma ut i det riktiga livet, få perspektiv, upptäcka ALLT från platser, kulturer och människor samt att VÅGA. Skita i rädslan och vara ärlig mot mig själv för att lyckas se vad jag faktiskt kan få ut av att satsa helhjärtat helt enkelt. Endast ha fokus på att LEVA. 

Klarar inte av mycket snack men lite actions därför vill jag inte dela med mig av för mycket än egentligen men tusan jag vill det här SO BADLY. Finns inget i hela världen som hindrar mig så måste bara försöka att inte acceptera om någon osäker liten anledning skulle försöka övertala mig att inte komma iväg. Det handlar ändå bara om att ta en chans, prova på, känna av & är det inget för mig vet jag att mitt hem här består. Ser inget att förlora utan bara saker att vinna (förutom pengar dårå). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0