Veckan/idag (världens längsta inlägg)

Har en känsla av att detta kommer bli årets längsta blogginlägg haha men men enjoy och njut av att jag uppdaterar för en gångs skull!

Än så länge har jag kört 6 pass denna vecka och det beror på min lycka jag fick efter jag vart hos naprapaten i måndags. Han tryckte på mina värsta knölar, knäckte mig, gav mig en ryggövning och bäst av allt sa att jag får träna! Vart osäker på om det vart skada/inflammation innan så jätteskönt att veta orsaken nu och tackar min kära mormor som tog tag i allt<3 Efter jag vart hos honom drog jag givet och tränade skulle helst inte köra styrka men kunde inte låta bliii haha körde ben/rumpa & mage och har fortfarande lätt träningsvärk i mage siinneeess. På tisdagen vart jag i stan 10, solade och tränade därefter biceps/triceps & sist en tabata för känna på det. Testat förut men aldrig vågat att man liksom hoppar på löpbandet men gick fiiiiint! Kom hem lite efter 13, käka, laga lite lax som matlådor och sedan tog jag bussen 14:10 upp tlll stan för ett andra gympass (konstatera utan celsius). Körde bröst & 2 vader (att göra: googla vadövningar) & avsluta med 2 tabata. Somnade gudomligt redan halv 10!
Igår (onsdag blir ju oklart nu när klockan är över 12) vart jag på gymmet klockan 10. Förövrigt tror jag det var då jag insåg och genomskådade varför det är så himla många gubbar på morgonen och det är ju självklart för seniorpasset, som innebär massa tanter, är 10:15. Att ragga på gymmet är ju ett måste! Vad som hände med V kanske ni undrar då och problemet var väl att han kallade mig sötnos! Hellre kallad ful än söt så att säga. Ivarjefall, vart rygg på schemat så blev en celsius innan och därför blev det ryggslakt på allvar! Gjorde nästan alla ryggövningar jag kan bara för det var så himla roligt haha avslutade ivarjefall med 2 tabata. Väl hemma var det bara käka och vända som tidigare dag. Andra passet blev få axelövningar, ben/rumpa & sist 2 tabata igen. Kör alltid tabatan till låtarna ''Lose my mind'' & ''Feel the love'' vilket är det bästa kan jag lova er! 

Idag, torsdag, får bli ett helt eget stycke som säkert kommer bli lika långt som föregående (glömde skriva att jag faktiskt åkte hem, åt, sov efter gymmet igår men aa jag övernattade inte på gymmet och jag åt mat för man vill ju inte försvinna duscha är väl inte helt tippat but i did (tror jag:P)). Hade sovmorgon till 09 idag whie tog mig tiden till att locka håret & käka go frulle utan stress innan bussen gick. Hängt i Göteborg mellan 13-17 ungefär tillsammans med världens mest fantastiska vän Josefina<3 så mycket kärlek till den tjejen så det finns inte! Bara älskar att hänga med henne för hon förstår mig som ingen annan gör och är alltid så jäkla klok. Vi kikade runt lite grann, noja över vad jag skulle köpa hur länge som helst för hade sånt shoppingbegär, drack NK-kaffe (haha) & givet var vi på Yoghurtbar aasssåååå SÅ GOTT. Det slutade med att jag köpte ett par Marc by Marc Jacbos örhängen rätt spontant eftersom de inte ens fanns med på min wanties-lista men är riktigt riktigt nöjd!!:):):)):) Vid 18 befann jag mig på gymmet, drack en celsius (koffein-hög så det skrek om det) och passade på att köra löpning medan Josefina vart hemma och hämtade träningskläder. Gymmet vart verkligen överbefolkat och dåligt med luft ska vi inte ens prata om så blev 3kmx2 + 2 tabata. Helvete vad sveeeettttt! Stackars Josefina vart utan mobil och bussarna ville inte samarbeta med henne så när hon väl kom till gymmet hade vi inte mycket tid kvar men körde 20 min cross på lvl 9/10 & liiiite 11. Här ville jag dö men tackar Josefina för sin peppning<3
Kom hem lite efter 21, var fortfarande hyper, slängde i mig mat, agerade psykolog och nu ligger jag här i sängen helt jäkla utmattad! Måste oxå flika in att jag på bussen hem träffade på Eleanore & Nora så blev en massa snack med dem och det är alltid lika härligt att träffa på dem spontant då&då för allt är ändå som det var i typ 5an!

Nu måste jag verkligen se till att få sömn så jag orkar upp tidigt imorgon. Jag ska nämligen ner till Göteborg igen tillsammans med sis & mamma för mamma ska på spabehandling som hon fick av oss i present. Blir nog lite skön bubbling (om det inte är allt för obekvämt med bikini) för min del! Sen umgås (äta froyo?)<3
Uppdaterar här mer imorgon (egentligen senare idag, fredag). XX.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är tabata och hur gör man de?

2014-02-25 @ 17:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0