En massa gående

Haft en sån himla go dag tillsammans med bästis idag. 11:20 klev vi på tåget för ta oss till Göteborg däremot inget hederligt västtrafik tåg utan något liknande från 1700talet väldigt förvirrande & oklart haha vad hände ens!? Fram kom vi ivarjefall blev köpt en vaniljlatte på direkten, går ju inte att undgå när det är livets dryck. Från 12 till 18 gick vi runt & runt utan större framgång. Jag fick inte köpt mig mer än ett rött nagellack & Josefina endast ett par skor. Riktigt chockad faktiskt haha sånt shoppingbegär egentligen men men plånkan är glad. Vi lunchade även på Da Matteo där vi tog varsin sallad som vart över förväntan verkligen jättegod! 


Väl tillbaka i Trollhättan var vi vid kvart i 7. Bestämde mig för hoppa över att träna (hade alltså gått runt och skämts över min bruna oerhört gamla fula väska hela dagen i onödan som även slog ner flertal nagellack & tre lådor inne på Åhléns .. ) istället hade vi ungefär 45 min på oss till min buss hem gick så vi bestämde oss för gå till Josefina i Skoftebyn för sen fortsätta till hållplatsen vid Sylte men det gick inte hela vägen haha.. Med 5 min kvar tills bussen gick insåg vi att vi inte skulle hinna så vi gick tillbaka till henne för vänta en sväng till nästa buss. 

På väg till bussen nummer två prata vi om hur härligt det faktiskt är att bara gå omkring (eftersom vi här hade gått i mer än 1h). Ha en vän med sig, prata om allt möjligt och bara gå, vart som helst, bara för det är allmänt tillfrisknande. Konstaterade att en prommis i New York, en storstad i övrigt, som är så mycket mer levande skulle tillföra en sådan energi man inte kan få på samma sätt här. Här funderar man mest över varför man ens är ute när det är mörkt, blåsigt och lite halv ruggigt. I en storstad skulle man känna av den livliga pulsen, få positiv energi & samtidigt inspireras av hela omgivningen. 

Detta konstaterade gjorde att vi trotsade Trollhättans dysterhet, jag struntade i att ta bussen och vi fortsatte att vandra omkring utan medvetande om vad vi egentligen höll på med haha vi<3

Gick inom Hemköp och köpte äpple, fortsatte till Shell för toa, gick ner till Fitness 24 seven för spana lite sen tillbaka till henne. Blev närmare 1h & 45 min innan vi kom till henne för vara där kanske 20 innan vi gick ut till bussen ännu en gång vilket tog en kvart att gå. Älskar förövrigt att det är så bekvämt & avslappnat mellan ossss. Hur kär låter jag inte hahaa ivarjefall Josefina du är bäst. 
 
Kom till slut hem 23:10 (!) & ska nu ta och sova! X

Gilla tydligen svart idag :-)

Kommentarer
Postat av: josefina

hahahaahha asså love vad skön dag, du är min livskamrat

2014-10-29 @ 09:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0