Att ha mål

Jag tycker det är jättebra att ha konkreta mål nedskrivna. Målen gör så man vet vad det är man siktar mot och utefter sina mål kan man lägga upp en plan för att se vad man behöver göra för att ta sig dit. När man har en klar strategi är det helt enkelt bara att bestämma sig och satsa till 110%. Man kommer få de resultat man förtjänar, därför måste planen vara realistik för en så man faktiskt kan nå sitt mål och inte fuskar och sedan undrar man vart resultatet tagit vägen.

Inför december hade jag 5 tydliga mål som jag ville uppnå innan månadens slut vilket hjälpte mig! Visste vad jag behövde fokusera på och ville bli bättre på så det var bara att ligga i. Hur go är inte känslan när man väl klarar sitt mål då!? Bara att känna sig stolt över sig själv!

Nu har jag inga månadsmål utan långsiktiga (dock för privata) och annars två mål för denna vecka. Mitt ena mål är att inte äta granola tillsammans med kvargen & det andra att endast äta jordnötssmöt på morgonen som fett (dvs inte lax/avokado). Annars har jag idag vart utan gottigheter i 4 veckor (Yey!) vilket oxå är ett mål för mig. Dock har jag världens bästa deal med mig själv så det underlättar. Andra små mål eller bara tankar jag kan ha är att dricka extra mycket vatten (ha med vattenflaska till skolan) eller typ bara säga ''ja'' oftare än ''nej'' för undgå negativ stämning.

Well, mål är bra att ha så man kan känna att man är på väg framåt och kan checka av att man upnått något, istället för att alltid sträva efter det bättre kan man faktiskt känna sig nöjd!

Kommentarer
Postat av: Josefina

Keep up bästa du! Du är fantastisk min vän

2014-03-25 @ 12:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0