Att bli 18...

Känns så jäkla overkligt att jag om 186 dagar fyller 18 år! Sinnes!
Funderar fortfarande på vad det innebär & undrar hur mycket mitt liv egentligen kommer balla ur... Nejmen ärligt, jag har faktiskt aldrig vart den som längtat eller önskat jag vart 18. Vet så många som redan direkt efter de fyllt 17 gjorde en count down till 18 årsdagen eller sagt de önskar de vart 18 så man kan gå ut. Jag har däremot vart den som njutit oavsett ålder för jag vet att tiden kommer ta mig dit så hittat på det bästa man kan istället. Sen har jag också haft möjligheten att göra såå mycket trots jag inte är 18 vilket jag är otroligt tacksam för! Exempelvis åkt utomlands själv med en vän, fått jobb & kan festa när jag känner för det. Visst det är oerhört surt att inte ha körkort men att leva efter en busstabell sätter mycket av mig själv på prov så jag ser det bara som en utmaning & lärdom. Kommer bli så himla härligt sen och mitt liv kommer bli 10 gånger smidigare så jag kommer äntligen kunna leva lite mer!

På tal om leva, bokstavligen leva, så ser jag möjligheten till att faktiskt kunna göra det nu när jag blir 18. Hur nervöst är inte det? Jag tror nämligen jag är hur nervös som helst och vågar därför inte sätta några konkreta tankar eller känslor på allt som 18 år innebär. Det är nu det börjar bli aktuellt att bli någon, göra något. Tänk hur många visioner man haft genom åren och nu står man här med allt framför sig (förutom ett år kvar i skolan som gör en rätt stillastående). Det är liksom dags att ta tag i saker på riktigt. Så som planera en jorden runt resa, spara pengar & vara allmänt effektiv. För jag vill vara effektiv & aktiv och känna att jag får gjort något här i livet. Create myself liksom.

Jag läser Hanna Fribergs blogg och blir lika inspirerad varje gång jag klickar mig in där. Just nu bor hon i Australien och jobbar på ett café medan hon samtidigt kan njuta av livet. Dröm att planera efter! Härlig, avslappnad miljö men samtidigt gör man livsnödvändiga saker så som jobbar och lär sig så mycket om livet. Är verkligen nyfiken och exalterad över att se vad världen har att erbjuda. Jag vill vara med om allt och har ingen tid till att vara rädd för något utan istället vill jag se vart jag själv hör hemma. Upptäcka vem jag faktiskt är.

Säkert svårt att förstå hur taggar jag är på livet! Inställning är allt och jag är verkligen inställd på att hitta livsglädje. Världens bästa ord förövrigt!

Well, the best time is yet to come.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0