Andra alternativ

Stevia
Om man vill känna sötsmaken i sin gröt, smoothie eller chokladbollar kan man använda sig av stevia istället för vanligt socker. Sägs att stevia inte påverkar blodsockret så såsätt är det bra! (Sedan kan man ju googla runt lite och läsa bland annat denna artikel http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.1928158-nya-mirakelsockret-ar-inte-riskfritt haha älskar sånt här)

''Protein''bar
Finns maaassor av så kallade proteinbars och de jag testat är så himla goda och verkligen något man kan äta till helgen som gottis! Jag själv skulle inte äta de efter träning med tanke på sockerinnehållet. Däremot kan man jämföra Questbar (världens bästa & den jag föredrar även efter träning om det är kris) som inte har något tillsatt socker medan Swebar innehåller 21gram socker dvs mer än innehåll av protein (sockerbar?). Annars är jag så sugen på att testa OneWhey bar från Fitnessguru trots det är mer en blandning av protein/sockerbar vad jag hört.

ProteinbarOrdered! Had to try :D

Olja

Steka eller liknande i olja istället för smör. Rapsolja/olivolja/ är de vanligaste vad jag vet:)

Jordnötssmör
Riktigt jordnötssmör gjort på minst 99% nötter är fiiin fina saker kan jag lova om ni inte testat! Byt ut Skippy ni kommer inte bli besvikna! Mitt kommer från Green Choice och finns som creamy & crunchy. Crunchy är såå goott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0