Andra alternativ

Sås/dipp
Var så himla längesen jag åt någon god hemmagjord sås på grädde/creme fraiche... Typ enkla saker som korvstroganoff eller köttbullar i brunsås... Ni föstår! Men för att få den krämigare känslan kan man istället använda sig av kvarg/turkisk yoghurt/keso. Kvarg/turkisk yoghurt kan man tillsammans med exempelvis kyckling & grönsaker slänga i stekpannan eller bara ha brevid och blanda i kryddor så det blir som en dipp. Förresten så förra veckan gjorde jag en liknande skagenröra gjord på kvarg. Blev hur god som helst faktiskt och smakade nästan som vanlig!
Annars kan jag tipsa om smält keso vilket är gör gott också!

Chokladbollar
Finns många olika varianter på nyttiga chokladbollar, både raw och inte. Jag har gjort raw då man har dadlar som grund, vanliga med keso/kvarg & gjorde senast igår några av proteinpulver. Tror jag lagt upp något recept här annars kan ni bara kommentera eller googla helt enkelt!


Egengjorda chips
Detta är så himla gott!!! Man kan använda sig av potatis, palsternacka, morötter, banan osvosvosv. Bara att skära i tunna skivor eller hyvla med osthyvel, strö på olja som man kan dutta av med papper sen på med valfri krydda så som timjan, grillkrydda, kanel på banan. Ha i ugn på omkring 200 grader och kolla dem heela tiiideeen, bränns lätt! Ta ut när de ser fina ut och låt svalna så blir de ännu godare:)
(Bild lånad av Hannaoeberg@instagram. Grym kvinna förövrigt!)

Smoothie
Tycker det är jätte smart att använda sig av smoothie istället för yoghurt som innehåller väldans mycket tillsatt socker. Tidigare har jag gjort proteinsmoothie vilket är top notch då man får i sig långsamt protein. På kan man ha allt möjligt typ bär, frukt, granola/müsli, flingor, frön & nötter.

Är såna här inlägg något att ha? Isånafall skulle jag kunna tänka ut några liknande att fixa i ordning!

Kommentarer
Postat av: Melina

köör på!!

2014-01-23 @ 15:05:12
Postat av: Noris

Grymt inlägg!! Gärna recept och sånt också, typ Chokladbollarna :D

2014-01-23 @ 16:46:35
Postat av: Emma

Varför gick det inte att göra hemgjorda chips? SÄG, tell me, berätta varför

2014-01-24 @ 17:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0