Q/A (ps.älskar att få kommentarer)

Alltid roligt med massa recept så du får gärna lägga upp! Skulle du inte kunna berätta lite om upplägget med kostschemat och så också? :) vad hette ptn som gjorde det åt dig?

Min PT heter Annika Rosander och jobbar på Sportlife! Gällande kostupplägget vill jag inte säga för mycket eftersom det är speciliserat för mig dvs är det anpassat efter min träning & vardag. I upplägget finns det 4 steg och varje steg ska jag utföra 2 veckor för sedan utöka med nästa steg. Jag själv har aldrig sett mig som helt kunnig inom kost men Annika berättade att jag faktiskt har rätt bra koll och man hör på mig att jag är målmedveten så därför har jag redan startat med steg 1 (kolhydrater till lunch/middag) & steg 2 (aminosyror) och steg 3 dem gånger jag har tid (mer näringsrik frukost). Medföljt fick jag upplägg för vad jag ska äta på vardagar & för helger då jag jobbar och jag vet maassaa gott jag kan göra utifrån det jag ska äta så detta blir inga större problem för mig! Det är faktiskt enkelt att göra det simpla som står man ska äta liite godare med exempelvis stevia ketchup (min bästavän för tillfället haha), sweet chili sås, keso, sås gjord på kvarg osv! Beror ju också hur strikt man vill gå.
Självklart ingår inte godis & andra gottigheter och eftersom jag bestämt mig för att köra rätt strikt så kommer jag endast äta något nyttigt gott på helgen om jag skulle känna för det. Så som nyttiga chokladbollar, frukt & proteinbars.

Kostschemat är gjort för gynna min träning vilket jag kan erkänna att jag vart medveten om min kost tidigare inte vart gjord för. Det tar emot liiite på olika sätt och anledningar att kosten är ändrad men ska ge det några veckor. Förhoppningsvis kommer jag känna att jag tar mig någon vart vilket var länge sedan jag kände!

Receptet på ''chokladbollarna'' jag gjorde idag blev en blandning med de jag gjort en annan gång! De förra jag gjorde blev faktiskt godare... Här kommer receptet på dagens ivarjefall! 

15 dadlar
1dl valnötter
2dl mandlar
(mixa)

2msk kakao
1-2msk stevia
Önskad mängd:
kvarg
keso
havregryn
vatten

Förövrigt hade jag i 2msk kaffe meeen för min del skulle jag föredragit lite mindre. Tycker ändå de blev riktigt goda och funkar toppen som gottis! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0