Konditionsträning, EFTER styrketräning


#Ätabörmanannarsdörman

Skola, skola, skola, Gym, gym, gym osv. 
Slänger upp en bild på käk jag fixade igår direkt när jag
kom hem från gymmet. Är kött med vitlök & chili, stekt äggvita, keso & avokado.
Haha standard men alltid lika gott! Nog om detta, nu ska jag duscha plugga lite, faktiskt
roligt det här med ekonomi! Imorn ivarjefall börjar jag kvart i 2, huuurr gööött som helst
så ingen stress ikväll inte! Får troligtvis skjuts av Oscar till skolan imorn med så kan
inte bli bättre :-D 
Annars tänkte jag bara säga att det bästa är att konditionsträna
efter man gjort sin styrketräning! Fall ni vill veta hehe läser en grym blogg någon
gång ibland, fitspooration.blogg.se, hittade denna text där :

Din kropp kan använda två olika saker som bränsle:
 kolhydrater, fungerar som bränsle vid högoch låg-intensitet träning, och kommer från den mat du äter och socker som lagrats i dina muskel-och leverceller; och fett från fett som är lagrat i din fettvävnad används som bränsle vid låg intensitet aktiviteter. För att bränna mer fett, vill du helst din kropp ska använda lagrat fett som bränsle när du tränar, och för att göra detta måste du först bränna dina glykogener. Styrketräning är hög intensitet träning, vilket betyder att kroppen enbart använder glykogen som bränsle. Om du gör din styrketräning först kan du bränna de flesta av dina glykogendepåer, vilket innebär att när du gör konditions träningen kommer du att bränna främst fett!

Xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0